20 Haziran 2011 Pazartesi

Göztepe'nin Geleceği #1 Göktuğ Bakırbaş

İzmir'e gittiğim zaman Göktuğ röportajı yapılacaklar listesinin en başındaydı. Daha önceden anlaştığımız gibi buluştuk ve keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Havanın mağduru olarak görüşmemiz bir gün gecikse de bana bu röportajda yardımcı olan Oğuz Bal,Göktuğ ile iletişimimi hızlandıran Efe Kura ve tüm samimiyetiyle benimle konuşan Göktuğ'a teşekkür ederek başlamak istiyorum. Tanıştığımız ilk günden beri saygın bir Göztepeli aileden geldiğini kurduğu cümlelerden belli eden genç kardeşimizle gelecek planı,spor hayatı ve Göztepe ile ilgili konuştuk. Umarım ilginizi çeker. Şahsi olarak ilk röportajım olduğu için unuttuğum,atladığım bir şeyler varsa affola... 




Kısaca Göktuğ Bakırbaş'ı bizlere tanıtır mısın?
1 Haziran 1996 doğumluyum. İnönü lisesi 1.sınıfta okumaktayım..

Futbola kaç yaşında başladın?
7 yaşında babamla Göztepe seçmelerine geldik ve hocalar fiziğimi beğendiler. Defans olarak başlamıştım,bir antrenmanda kaleci eksikti bende o antrenmanda kaleye geçmiştim bir dahada bırakmadım..

Okul-Futbol ilişkisi seni zorluyor mu?
Zorladığı zamanlar oluyor. Spor lisesine gitmeye hak kazanamadığım için eğitimin öncelikli olduğu bir okulda okuyorum ve zaman zaman ders konusunda sıkıntılar oluyor. Anlayışlı hocalar olmasa okul ve futbolu bir arada sürdürmek çok zor olurdu ki bazı hocalar beklediğimiz anlayışı göstermiyorlar..


Yıllarca tribünde olup saha içinde Göztepe forması giymek nasıl bir duygu?
Çok başka.. Anlatmam çok zor.. Yaşamak lazım,kişilik olarak sakin birisi olduğum için pek duygularımı maç içinde dışa vurmuyorum ama bu duygu çok başka..

A Takım serüvenin hakkında neler söylersin?
Danone milli takımındayken Mustafa Fedai hocamız beni A takım idmanlarına alıyordu. Diğer süreçlerde hep kendi yaşıtlarımla oynadım.

Milli takım sürecin nasıl gelişti?
İlk olarak 13 yaşındayken Danone Milli takımına çağrılmıştım. Başımızda Ogün Temizkanoğlu vardı. Danone takımından beni tanıyan hocalar kulüpte olan seçmelerde U-15 milli takımına seçtiler ve oynamaya başladım. Henüz 4 kere U-15 Milli takımına seçildim.

Senle konuştuktan sonra burada yazmıştım, One Nation Cup nasıldı?
Almanya'da katıldığımız bir kupaydı.Turnuvayı hiç gol yemeden tamamladım ve 'En İyi Kaleci' ödülünü aldım. Defansımız çok iyi olduğu için çok pozisyon gelmedi mesela zaten önümde oynayan milli takımdan arkadaşımı Werder Bremen istedi.Ben sadece 2-3 pozisyon karşı karşıya kaldım ve onlarda da başarılı oldum. Zaten Almanlar genelde kalecileri kendi içlerinde yetiştirdikleri için daha çok eksik oldukları bölgelerde ki oyunculara bakıyorlar.

Buradan yola çıkarsak örnek aldığın kaleci kim?
Alman kalecileri yakından takip ettiğim için Neuer'i örnek alıyorum.

Önünde Cenk Gönen gibi bir örnekler var, İstanbul takımlarından sana karşı ilgi nasıl?
Biz aile olarak Göztepeliyiz.. Kısaca bir örnek vermek istiyorum ; Benim kuzenim Hollanda'da yaşıyor. 2 haftada bir defa mutlaka Göztepe maçlarına geliyor. İşini tehlikeye atmasına rağmen Göztepe için bunu yapıyor. Böyle bir ailede büyüdüğüm için ben Göztepe'de kalmak istiyorum. İstanbul takımlarından Galatasaray,Fenerbahçe falan beni istedi özellikle Fenerbahçe babamı hala arıyor ama ben Göztepe'de kalmak istiyorum. İstanbul'da ki tüm oyuncular milli takımlarda oynuyorlar. Onların yanında sıradan kalıyorsun ama gönül verdiğim takım olan Göztepe'den milli takıma gitmek her zaman daha iyi benim için. Bursaspor'un da bana bir teklifi oldu ama bunu da kabul etmedik.

Kulüpteki geleceğin için neler söylemek istersin?
Bana söylenen kesin bir şey yok fakat bu sene kurulacak A2 takımında forma giyebilirmişim. Çalışmayı çok seviyorum,idmanlar bitse bile çalışmaya devam ediyorum. Çalıştığım sürece bir gün mutlaka Göztepe A takımının formasını giyeceğimi biliyorum. Bu sene profesyonel sözleşme imzalayabiliriz ama yine kesin olarak yapılmış bir anlaşma yok. Benim tek isteğim var; Göztepe'de kalmak...

Gelelim Göztepe'ye..

Sürekli söylenen tesis sorunu sizleri nasıl etkiliyor?
1 tane büyük 2 tane ufak olmak üzere saha var. Sezon içerisinde 2-3 takım aynı yerde idman yapmak zorunda kalıyoruz. Halı sahada oynar gibi hazırlanıyoruz maçlara. Ben kaleci olduğum için beni çok etkilemiyor sahanın ufaklığı ama çok arkadaşımın bu konuda sıkıntı var.

Yönetim ve hocalarınızdan sizlere ilgi nasıl?
Serkan hoca,Serdar hoca ve kaleci hocamız Suat hoca ilgileniyor bizimle genel olarak hocalarımızla aramız çok iyi.

Son olarak Nedim Yiğit desek?
Nedim hoca çok iyi bir insan,her şeyimizle ilgilenmeye çalışıyor. Hatta Fethiye'ye milli takıma gitmeden önce bana cep harçlığımı verdi.

Kısa bir değerlendirme;
İdman öncesi yaptığımız bu röportajda Göztepe'nin geleceği olan Göktuğ kardeşimizi sizlere tanıtmak istedim. Genel olarak konuşma tarzı,aile yapısı ile çok başarılı bir sporcu olacağının sinyallerini veriyor. Yaşına rağmen gelişmiş fiziğiyle yaşıtları arasında hemen fark edilen Göktuğ spor hayatının içinde başına gelebilecek her şeyin farkında. Israrla söylemek istiyorum herkes 'Genç sporcular neden yetişmiyor?' sorusuna cevap aramak istiyorsa öncelikle ailelerden başlamak gerekiyor. Genç kardeşimize spor hayatında başarılar,Göztepe formasıyla nice şampiyonluklar diliyorum..

( Görüldüğü gibi benden ufak fakat benden uzun. )


Hiç yorum yok: