7 Ocak 2014 Salı

Gülmek



Nereden başlasam, nasıl anlatsam bilemiyorum. Hayatımın bir noktadan sonra Göztepe ile bağlanmasına yıllardır alışmıştım ve askerlik yüzünden Göztepe'den uzak kalmak, maçları dahi zar zor izlemek çok canımı sıkıyordu. Sağ olsun arkadaşlar 'vatan borcu bilader,geçecek elbet' diyerek uzun süre idare etmemi sağladılar. 

Tribünden kopup teslim olduğum son maçta Karşıyaka deplasman tribünündeydim. 29 Ekim 2012'de oynanan maçı çok hatırlamak istemesem de tribünde olmak, derbi havasını yaşamak insanın inancını tazeliyordu. Sonuçta ömrümde hiç derbi galibiyeti görmemiştim ve tribünde yine kaybetmiyorduk. Neyse ki 30 Ekim'de teslim olmuştum.

İnsanlara uzun süre Göztepe'ye olan sevdamı izah etmek zorunda kaldım. Askeriye değişik insanların bulunduğu ve sürekli sorgulandığın enteresan bir yer. Askerliğin ortalarındayken 'komutanım derbi varda ben izne ayrılmak istiyorum' dediğimde ciddi ciddi psikolojik yapımı sorguladılar. İfade etmekte zorlandığım şeyleri sürekli sormaları inanın insanın canını çok sıkıyor. Öyleydi böyleydi derken derbi için izni kapmayı başardım. 

Derbiyi kaçırmak, tribünden değil televizyon başından izlemek, o tarihi anlara tanıklık edememek kabul edilir bir şey değil. Yarın oğlum olsa izah edemem. 17 Mart günü olacaklardan habersiz tribündeydim.. O gün yaşananları özetlemek imkansız. Bazılarımız halen 3 golü de Şaban attı sanıyor oysa ilk golü atan Ramazan Sal'dı.. Bende federasyonun sitesine sonradan bakınca öğrendim. O günden kalanlar; 

- Şaban'ın TAM 35'nci dakikada oyuna girmesi
- Takımın 2-0 geriye düştüğü anda başlayan efsane SEVİYORUM SENİ
- 3. golde tribünde kaybolmam
- Ağlaşmalar
- 3D koreo

Listeyi kabartmaya kalksam yazamayacağım daha çok şey var. Ömrümde ilk defa güldüğümü, içimden gelerek masum masum sırıttığımı hatırlıyorum. Böyle arkadaşlarla birbirimize bakarken anlamsızca gülüyorduk.. 20'li yaşların ortasında Göztepe ilk defa yüzümüzü güldürmüştü. En basitinden gerile gerile evlatlarımıza anlatacak anımız vardı. Sene sonunda küme düştük belki ama 2013 hep derbi galibiyetiyle hatırlanacak.. Bizde 'en son ne zaman böyle mutlu oldun?' sorusuna muhtemelen hep 2013 Mart diyeceğiz.. 








Hiç yorum yok: