15 Şubat 2011 Salı

Ali Artuner'in yeğeni Cenk Gönen..



Türk futbolunun son yıllarda ki kaleci bolluğu malum. Büyükler diye adlandırılan tüm takımların kalesini Türk kaleciler koruyor. Dün vefatının 10. yıl dönümünde özlemle andığımız Ali Artuner'in yeğeni Cenk Gönen'de bunlardan birisi.

Cenk Gönen 2004/05 sezonunda Göztepe formasıyla 14 maçta oynamış,kalesinde hiç gol görmemiştir. Özellikle kupada oynadığı Beşiktaş maçında dikkat çekmeyi başarmıştır. Genç yetenek ertesi sezon 175bin TL karşılığında Denizlispor'a transfer olumuştur. Paf takımında başladığı Denizlispor serüvenine 2.5 sezon devam etmiş. Bu süreç içinde yalnızca 1 kupa maçında forma şansı bulabilmiştir. Cenk 2007/08 sezonunun ikinci yarısında tecrübe kazanması amacıyla Altay'a kiralanmış,yarım sezon forma şansı bulduğu Altay'da 12 maça çıkan Cenk kalesinde 10 gol görmüştür..Kısa süren Altay macerasının ardından Denizlispor'a dönen genç yetenek burada 2 yıl boyunca kaleyi korumayı başarmıştır. Bu dönemde gerçekleştirilen bir röportajında ''Ali Artuner gibi bir efsanenin yeğeni olmak, bana artı sorumluluklar yüklüyor. Gölgesini hep üzerimde hissediyorum ve daha çok çalışıyorum. Henüz 9-10 yaşındayken bana verdiği öğütleri unutmadım. Dayımı seyredenler, fiziğimin ve tekniğimin ona çok benzediğini söylüyor. Bununla gurur duyuyorum.” açıklamalarında bulunmuştur. 

Denizlispor'da iyi bir performans gösteren Cenk, ertesi sezon Rüştü Reçber'in de tavsiyesiyle 1milyon avro + Emre Özkan karşılığında Beşiktaş'a transfer olmuştur. Henüz 16 yaşındayken Göztepe'den ayrılan genç kaleci şu anda Türkiye'nin en iyi kalecileri arasında gösterilmektedir..

Hiç yorum yok: