4 Mayıs 2011 Çarşamba

Dışarıdan bir göz ile Mersin İdman Yurdu..


Öğrencilik hayatım boyunca Mersinle aram hiç iyi olmadı. Şehir olarak Mersin yerlisi çok az olduğundan asimile olmuş insanlarla uğraşmanın zorluğunu yaşayanlar bilirler. Şehir bu durumdayken şehrin takımı olan Mersin İdman Yurduna sahip büyük bir taraftar kitlesinin olmasından bahsetmek ve beklemek hayalcilik olur. Mersin İdman Yurdu tarihiyle ilgili çok fazla bilgi sahibi değilim. Açıkçası 'google' yazarlığı yapmak istemediğimden yazının devamında benim bu sene gördüğüm Mersin gerçeklerinden bahsedeceğim..

Mersin İdman Yurdu'na sezon içinde baktığımızda 32.hafta itibariyle iç sahada topladığı 28,deplasmanda aldığı 27 puan ile ligde 55 puanla 2.sırada yer almakta.. En yakın takipçisine 4 puan fark atan MİY 1maç fazlası olduğu için ligin son haftasını maç yapmadan geçirecektir. Bu da demek oluyor ki bu hafta oynayacağı Boluspor maçını kazanırsa diğer sonuçlara bakmadan Süper ligin Samsunspor'dan sonra yeni takımı olacaklar..

Sezon başında Mersin İdman Yurdu bu kadar başarılı olacak deseler şahsen güler geçerdim. Ne zaman Mersin İdman Yurdu maçına gitsem gördüğüm acı bir gerçek vardı.. İnsanlar MİY galip gelince aslanım diyor, takım geri düştüğü anda küfür etmeye başlıyorlar. Kapalı,Maraton,Kale arkası tribünlerinin hepsinde maç izledim ve durum maalesef hepsinde aynı.. Takıma desteklerini hiç esirgemeyen Şeytanlar grubu ise geçen seneden bu yana güçlenerek daha etkili bir tribün grubu olma yolunda emin adımlar atıyorlar. Şeytanların içerisinde olup bu yazıyı okuyan arkadaşlar bana kızabilir ama diğer tribünleri gördüğüm için bu kıyaslamayı yapabiliyorum..

Nurullah Sağlam'a 'Şampiyon yap bizi Cehennemde yak bizi' gibi beste yapan tribünlerin hocaya olan sevgisi sorgulanamaz bir boyuta gelmiş durumda. Takıma oynattığı futbolla birlikte gelen başarılı sonuçların ardından Nurullah hocanın şehirde kredisi çok fazla. Yalnız dün duyduğum bir haber var ki gerçekleşmesi durumunda MİY kendi ipini çekmiş olur. Mersin İdman Yurdu Süper lige çıktığı takdirde İbrahim Üzülmez'i hoca olarak takımın başına getirecekmiş ve tüm imkanları sağlayacakmış. Bu duyum diyorum özellikle kesinliği yok çünkü gerçekleşirse Nurullah Sağlam'ın geldiği günden beri adeta bir futbol kültürü oturtmaya başladığı MİY için her şey sil baştan yapılmak zorunda kalacak. Geldiği gün biz bu seneyi değil önümüzdeki sezonun kemik kadrosunu oluşturuyoruz diyen Nurullah hoca sezon içerisinde,eldeki kısıtlı imkanlarla bu derece başarılı olduğunda bile hocalık kariyeri 0 olan bir adama tercih edilecekse yönetim olarak MİY'in şiddetli şekilde sorgulanması gerekir.

İyisiyle,kötüsüyle Mersin İdman Yurdu Süper lig umudunu yukarıda da belirttiğim gibi son maça taşımayı başardı. Bu maçın öncesinde söylenecek çok söz yok. Takım galip gelirse şehir adete şölen havasına bürünecektir fakat olası puan kaybında olacakları düşünmek dahi istemiyorum.. Başarı ile başarısızlık arasında oluşan bu destek uçurumunu yaratan halk ve taraftarlar iyice düşünmelidir.. Sonuçta topçular sahaya çıktığında muhakkak ki galip gelip Mersin İdman Yurdu'na 29 yıl sonra Süper lig yaşatan futbolcular olmak isteyeceklerdir. Boluspor maçında şahsi çıkarları,beklentileri,nefreti bir kenara bırakıp Mersin İdman Yurdu'na 90 dakika taraftar gibi destek olunması gerekmektedir.. O yüzden son maçta olası bir  takımın geriye düşmesi durumunda olumsuz sesler yükselir ve destek kesilirse kaybeden/üzülen futbolculardan çok Mersin halkı olacaktır..

Not: Mersin halkı bana kızmasın ben sadece gördüklerimi yazdım.. sevgilerle..

Hiç yorum yok: